Masa Krytyczna

Świetlna masa krytyczna w Toruniu

Niedziela, 29 sierpnia 2010 | dodano: 29.08.2010

Wybraliśmy się 8-mio osobową grupką na masę do Torunia, wypad rewelacja :)
Ps. Nagrali mnie na początku filmiku :P Ja to ten z mega lampką :P

79 Masa Krytyczna i bicie rekordu prędkości w Strzelcach Górnych

Sobota, 31 lipca 2010 | dodano: 31.07.2010

Dziś wybrałem się na 79 Masę Krytyczną. Trasa była krótka i przyjemna, jechaliśmy razem z rolkarzami. Po Masie pojechalismy z Panf4 i Pelusem do Strzelec bić rekord prędkości na zjeździe. Panf4 pobił swój rekord, ja niestety uzyskałem tylko 70km/h a mój rekord to 74km/h na tym samym zjeździe.... Może innym razem, tym razem było niestety pod wiatr.... Filmik poniżej, to mega swiatło to mój rower :P

Masa Krytyczna na dzikim zachodzie :P © Pichulec

78 Bydgoska Masa Krytyczna

Piątek, 25 czerwca 2010 | dodano: 28.06.2010

78 Masa była rewelacyjna. Najlepiej zorganizowana masa z wszystkich na których byłem. Powrót do domu o północy :)

Kategoria Masa Krytyczna

Spotkanie założycielskie Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna.

Piątek, 4 czerwca 2010 | dodano: 04.06.2010

Toruńska Muzyczna Masa Krytyczna

Sobota, 29 maja 2010 | dodano: 30.05.2010

Wczoraj zaraz po szkole wybrałem się na Toruńską Masę Krytyczną. O godzinie 11:45 byłem już na moście w Fordonie i czekałem za resztą. Około godziny 12:15 pojawili się w4b, buldi, tomek, i jeszcze jeden kolega którego imienia nie znam. Ruszyliśmy utrzymując cały czas tempo około 30km/h. Wiatr mieliśmy w plecy więc jechało się rewelacyjnie.

Mniej więcej w połowie drogi coś niedobrego zaczęło się dziać z moim rowerem. Okazało się, że złapałem kapcia. Zabrałem się za łatanie dętki. Po wyjęciu koła, zdjęciu opony itd okazało się, że łatka którą miałem nie jest bezklejowa :/ Całe szczęście, że buldi również miał łatki i mnie poratował. Po złożeniu wszystkiego do kupy ruszyliśmy dalej.

10km przed Toruniem zatrzymaliśmy się na odpoczynek i nagle zobaczyliśmy małego kotka (na oko 2 miesiące) który zaczął się do nas łasić, chciał się bawić. w4b zrobił mu chyba z 50 fotek. Kociak był rewelacyjny, właził praktycznie wszędzie, przeciskał się nawet przez przerwy między szprychami w kołach naszych rowerów. W4b postanowił, że zabierzemy go i wypuścimy gdzieś w Toruniu bo tutaj maluch miał małe szanse przeżycia (obok krajowej 80-tki). Kotek został wpakowany do plecaka przez w4b (zostawił mu otwór, żeby zwierzak mógł oddychać) i podwieźliśmy go do Torunia. Przez resztę drogi kotek pomiaukiwał, pewnie się ciutkę bał :) Wypuściliśmy go na obrzeżach Torunia i odjechaliśmy. Obejrzeliśmy się odjeżdżając, kot biegł za nami.

Po dotarciu do Torunia, pojawiliśmy się w siedzibie Rowerowego Torunia. Pogadaliśmy chwilę i ruszyliśmy na masę. Na masie zjawiło się ponad 300 rowerzystów, muzyczna riksza z Warszawy oraz riksza Toruńska. Przejazd miał około 15km. Po masie ruszyliśmy szybkim tempem do domu.

Bydgoska Ekipa © Pichulec

Masa rowerzystów © Pichulec

Masa Krytyczna zakończona ogniskiem w Myślęcinku

Piątek, 28 maja 2010 | dodano: 28.05.2010

Dzisiejsza masa była jedną z największych legalnych i udanych mas przeprowadzonych w ostatnich latach. Przyjechało 105-ciu rowerzystów i rowerzystek (łącznie z dziećmi i ludźmi starszymi) co jest naszym wielkim sukcesem. Przejazd był zabezpieczany przez Policję, i odbył się bez większych problemów. Po zakończeniu przejazdu odbyło się rewelacyjne ognisko, przy którym naśmialiśmy się i najedliśmy do syta :) W dodatku bezalkoholowo :]

Ognisko © Pichulec

Powrót - Masa Krytyczna

Piątek, 26 lutego 2010 | dodano: 26.02.2010

Powrót na rower po dwumiesięcznej nieobecności. Jechało się dobrze tylko ręka jeszcze boli. Z Fordonu do miasta idzie się przebić tylko ulicami, na ścieżkach rowerowych nadal zalega śnieg i są niebezpieczne dla rowerzystów. Na Masie 10 osób z czego 3 odpadły od razu....

Świąteczna Masa Krytyczna

Piątek, 25 grudnia 2009 | dodano: 26.12.2009

Dziś pogoda nie rozpieszczała ale i tak pojechałem na masę. Stawiło się łącznie 10 osób. Niektórzy masowicze przyjechali w czapkach mikołaja i z przystrojonymi rowerami :P Docelowo trasa miała mieć 11km długości ale z racji tego, że fajnie się jechało wydłużyliśmy ją do prawie 20km. Pod koniec masy odbył sie konkurs na najlepiej przyozdobiony świątecznie rower i masowicza :P Wygrał buzon, na drugim miejscu ex aequo kolega na Wagancie i żyleta :P

Masowicze Krytyczni :P © Snuffi

:) © Snuffi

Masowicze w drodze :) © Snuffi

Na starym rynku © W4b

Kategoria Krótkie wycieczki, Masa Krytyczna

Masa Krytyczna a później smukała i opławiec w terenie

Piątek, 27 listopada 2009 | dodano: 27.11.2009

Na masie zjawiło się dziś 18 osób. Nie jest to wynik rewelacyjny ale patrząc z drugiej strony jak na listopad to nie najgorzej. Trasa około 15km długości. Po masie jeszcze z trzema kolegami wybraliśmy się do Smukały terenem. Kolega na ostrym kole odłączył się na ul. rekreacyjnej. W drodze powrotnej autobus lini 58 wyprzedził mnie dosłownie o grubość lakieru. Było to na ulicy Koronowskiej. Prawie się przez niego wyglebiłem. Postanowiłem, że nie popuszczę gnojkowi. Puściłem się za nim w pogoń. Średnia prędkość w czasie tej pogoni to chyba z 30km/h. Był odcinek na koronowskiej, że jechałem na prostej ponad 50km/h. Po drodze złamałem chyba wszystkie możliwe przepisy ale dorwałem go na rondzie grunwaldzkim. Dogonienie go zajęło mi 6km. Zajechałem mu drogę na przystanku i powiedziałem mu co o nim myślę. Wiązanka poszła niezła.... W dalszej drodze, następny baran wymusił mi pierwszeństwo na przejeździe rowerowym (przy przejeździe kolejowym na bartodziejach) i jeszcze się kłócił. Idiotów w dzisiejszych czasach nie brakuje.....

Trasa masy:

Toruńska Masa Krytyczna

Sobota, 7 listopada 2009 | dodano: 07.11.2009

Dziś udałem się z grupką rowerzystów z Bydzi na Toruńską Masę krytyczną. Jechaliśmy we czterech. Tempo zacne, cały czas około 30km/h. Od miasta do miasta dojechaliśmy w 1h. Trasa toruńskiej masy liczyła 12km. Tempo przejazdu było iście żółwiowate i stopy zdążyły mi nieźle zmarznąć. Całe szczęście po masie chłopaki i dziewczyny ze stowarzyszenia Rowerowy Toruń zaprosili nas na ciepłą herbatkę :) Ogrzaliśmy się, wypiliśmy, pojedliśmy ciasteczek i ruszyliśmy w drogę powrotną. Wracaliśmy już w sześciu bo w trakcie masy dotarło jeszcze dwóch kolegów z Bydgoszczy. Tempo takie samo - 30km/h. Wypad bardzo udany :) BTW, na masie była Telewizja Polska i mnie sfilmowali :D Klik