Lipiec, 2010

Wycieczka na Festyn Lotniczy, na Zamek Bierzgłowski i do Torunia

Sobota, 31 lipca 2010 | dodano: 31.07.2010

Dziś wybrałem się z ekipą z Masy Krytycznej na Festyn Lotniczy do Czarża. O 11:30 stawiliśmy się z Danielem na początku mostu na Wiśle gdzie zastaliśmy już Elvisa z rodzinką. Po chwili dołączyły kolejne osoby a 15min później druga grupa jadąca spod Łuczniczki.

Około godziny 12:30 ruszyliśmy. Ja byłem pilotem jako, że bardzo dobrze znam te tereny. Trasa biegła przez Ostromecko, Mózgowinę, Pień, Rafę, Słończ i na koniec Czarże. Część trasy jechaliśmy terenem, a muszę dodać, że jechała z nami koleżanka Madzia na ostrym kole.

Trzeba jej oddać, bardzo dzielnie dawała sobie radę. Po dotarciu na miejsce rozsiedliśmy się na jedynych wolnych ławkach w okolicy. Były puste tylko dlatego, że nie miały parasolek chroniących przed słońcem.

Posiedzieliśmy chwilę, pogadaliśmy i ruszyłem z Łukaszem i Magdą na obchód całego festynu. Na drodze zobaczyliśmy dźwig który był totalnie zakopany w grząskim gruncie, był to piach ale wyglądał tak jakby Wisła wylała tam całkiem niedawno i podmoczyła cały teren. Dwa mega wielkie traktory próbowały wyciągać ten dźwig ale bez skutku.

Poszliśmy dalej, zrobiłem trochę fotek fajnych motocykli i wróciliśmy do reszty. Umówiliśmy się, że jedziemy jeszcze na zamek Bierzgłowski. Niestety w tym miejscu odłączyli się Elvis z rodzinką, Madzia i Łukasz.

Ruszyliśmy znów w drogę. Dość szybko dotarliśmy na miejsce. Postanowiliśmy porobić kilka fotek. W sesji foto wzięła udział Królewna śnieżka i siedmiu krasnoludków :P Na zamku odłączyła się od nas kolejna grupa i zostało nas tylko troje. Ja, Daniel i Monika.

My postanowiliśmy jechać jeszcze do Torunia, bo było to już bardzo blisko. Dotarliśmy w tempie ekspresowym i znów zrobiliśmy sesję foto na starówce. Chwilę później byliśmy już na punkcie widokowym po drugiej stronie Wisły gdzie przyprawiono mi rogi :P Nie pozostałem dłużny :D

Z punktu widokowego ruszyliśmy już z powrotem do Bydzi szosą nr. 80. W tym miesiącu pobiłem dwa rekordy. Rekord Miesięcznej sumy kilometrów i rekord kilometrów w sezonie :)

Z moim kumplem osiołkiem :P © Pichulec

Na punkcie widokowym w Toruniu © Pichulec

79 Masa Krytyczna i bicie rekordu prędkości w Strzelcach Górnych

Sobota, 31 lipca 2010 | dodano: 31.07.2010

Dziś wybrałem się na 79 Masę Krytyczną. Trasa była krótka i przyjemna, jechaliśmy razem z rolkarzami. Po Masie pojechalismy z Panf4 i Pelusem do Strzelec bić rekord prędkości na zjeździe. Panf4 pobił swój rekord, ja niestety uzyskałem tylko 70km/h a mój rekord to 74km/h na tym samym zjeździe.... Może innym razem, tym razem było niestety pod wiatr.... Filmik poniżej, to mega swiatło to mój rower :P

Masa Krytyczna na dzikim zachodzie :P © Pichulec

Kategoria Dłuższe wyprawy, Masa Krytyczna

Dokańczanie przyczepki masowej

Czwartek, 29 lipca 2010 | dodano: 30.07.2010

Pojechałem dziś do Buldiego z masy aby pomóc w dokańczaniu przyczepki masowej, jutro okaże się jak przyczepka gra :) Później pojechałem do znajomego do Osielska gdzie założyłem nową tarczę hamulcową 185mm na przód i do domu.

Pilotowanie pielgrzymów jadących do Częstochowy

Poniedziałek, 26 lipca 2010 | dodano: 26.07.2010

Dziś wybrałem się raniutko do Myślęcinka aby pojechać razem z grupą z Rowerowej Brzozy i popilotować pielgrzymkę rowerową jadącą do Częstochowy. Wyjazd o godzinie 10:00 bardzo szybkim tempem przez zamczysko aby na 10:30 być w Myślęcinku.

Po dojechaniu na miejsce zastałem już grupkę kilku rowerzystów, w tym mojego kolegę z masy Łukasza, przywitałem się, postaliśmy trochę i przyjechał Zbyszek z Rowerowej Brzozy. Ustaliliśmy co i jak i ruszyliśmy w stronę Niemcza. Tempo jakie narzucili koledzy jadący z przodu było iście szatańskie, nie schodziliśmy ani na chwile poniżej 30km/h.

Na przejeździe przed Kotomierzem dogonił nas Kermit. Ruszyliśmy dalej. Jazda z Kermitem była jeszcze szybsza, jechało się bardzo dobrze. Do Pruszcza dojechaliśmy po około godzinie.

Na miejscu czekała już na nas pielgrzymka. Zbyszek jak zwykle załatwił poczęstunek i napitek, drożdżówki, banany i woda mineralna, wszystko czego rowerzyście potrzeba do szczęścia :P

Po posileniu się i napiciu ruszyliśmy w stronę Bydgoszczy. Przed startem podzieliliśmy się na pięć grup w zależności od tego jak szybko kto chciał jechać. Ja podłączyłem się oczywiście do grupy najszybszej, bo bardzo lubię szybką jazdę. Już na samym początku jazdy po wjechaniu na dziurawy szuter jeden z Pielgrzymów wywrócił się i pozdzierał Łokieć, w wyniku czego wszystkie wolniejsze grupy nas minęły. Po opatrzeniu poszkodowanego ruszyliśmy dalej. Na szutrze jeszcze wolno, ostrożnie, ale po wjechaniu na asfalt ruszyliśmy z kopyta.

Tempo oczywiście narzucał Kermit więc o wolnej jeździe nie było mowy. Szybko minęliśmy wszystkie grupy i rozpędzaliśmy się co raz bardziej. Na początku dziewczyny, które były z nami w grupie jeszcze dawały radę, ale nie było szans aby takim tempem utrzymały się długo za nami. Zostało nas ośmiu ścigantów. Jechaliśmy cały czas między 35 a 40km/h i w expresowym tempie dojechaliśmy do Myślęcinka.

Jako, że ta wolniejsza część pielgrzymki miała dotrzeć dopiero po 15 mieliśmy prawie dwie godziny na odpoczynek, więc pojechaliśmy do źródełka. Posiedzieliśmy, pogadaliśmy i czas minął. Dołączyliśmy do reszty i ruszyliśmy już w obstawie Policji do Brzozy.

Jeden pas S5 mieliśmy dla siebie na wyłączność. Szybko dotarliśmy na miejsce noclegu Pielgrzymów gdzie znów czekał na nas poczęstunek. Kiełbaski z grilla i makaron z pyyyysznym sosem :)

Najedliśmy się do syta, porozmawialiśmy jeszcze chwilę ze Zbyszkiem i ruszyliśmy w stronę Piecek. W Pieckach posiedzieliśmy trochę nad jeziorem i ruszyliśmy już docelowo w kierunku Bydgoszczy. W Bydgoszczy rozdzieliliśmy się z Łukaszem i ruszyliśmy każdy w swoją stronę.

W pieckach © Pichulec

Myślęcinek - Rozdawanie ulotek masowych

Środa, 21 lipca 2010 | dodano: 21.07.2010

Wybrałem się do Myślęcinka porozdawać trochę ulotek masowych rowerzystom i rolkarzom. Po drodze do Myśla spotkałem Anię i jej koleżankę Ewelinę. Wręczyłem dziewczynom garśc ulotek (a co, im więcej nas rozdających tym lepiej) i rozdzieliliśmy się. Poźniej spotkaliśmy się jeszcze, pogadaliśmy troszkę i dziewczyny pojechały do domu. W drodze powrotnej do Myślęcinka spotkałem Tomaszura, Kitę i jeszcze jednego kolegę. Znów chwila spędzona na pogaduchach i kolejny powrót do Myśla (chłopaki wracali do domu). Zrobiłem jeszcze kilkanaście kółek po Myślęcinku i ja też postanowiłem wracać. Misja wykonana 100 ulotek rozdane. Nowe okulary sprawują się rewelacyjnie, trzeba jeszcze tylko dokupić przeźroczyste szkła na nocne jazdy :)

Do optyka odebrać okulary

Środa, 21 lipca 2010 | dodano: 21.07.2010

Dziś wybrałem się do optyka odebrać okulary Accenta które zawiozłem wczoraj do wprawienia szkieł korekcyjnych. Muszę przyznać, że jedzie się w nich świetnie. W końcu koniec problemów z łzawiącymi oczyma oraz wpadającymi robakami do oczu. Początkowo trzeba się przyzwyczaić, bo oprawki są mocno wygięte i patrzy się przez nie trochę inaczej niż przez zwykłe okulary. Polecam wszystkim okularnikom, szczególnie, że koszt samych okularów jest niewielki a jakościowo są bardzo dobrze wykonane. Cena za okularki to 89zł + koszt wprawienia szkieł. Wczoraj zjeździłem pół miasta aby znaleźć optyka który zrobi to tanio. Koniecznie chciałem mieć szkła plastikowe, utwardzane z antyrefleksem. W większości wypadków wołali sobie od 140 do nawet 190zł (vision express) i dodatkowo doliczali sobie za to, że przyszedłem ze swoimi oprawkami. Szkoda gadać. Docelowo udało mi się jednak załatwić szkła z robocizną za 115zł. Gdyby ktoś szukał taniego optyka w Bydzi to niech się odezwie, dam namiary. Tak wyglądają:

Okulary Accent Onyx © Pichulec

Bydgoszcz - Myślęcinek - Bydgoszcz

Wtorek, 20 lipca 2010 | dodano: 20.07.2010

Kilkanaście kółek po Myślęcinku, na początku z kolegą potem już sam. Powrót o zmroku.

Do Piecek

Poniedziałek, 19 lipca 2010 | dodano: 19.07.2010

Wybrałem się dziś z kolegą do Piecek. Nad jeziorko dojechaliśmy dość szybko i rozłożyliśmy się na pomoście. Po chwili usłyszeliśmy Policyjną syrenę i zaczęło się wklejanie mandatów wszystkim kierowcom którzy zaparkowali w lesie nad jeziorem. To pewnie z powodu wypadku w Chmielnikach. Wniosek jest jeden, przyjedź rowerem nie dostaniesz mandatu :P

Nad jeziorem w Pieckach © Pichulec

Kategoria Krótkie wycieczki

Night Bike z Danielastym i nowy rekord prędkości :)

Niedziela, 18 lipca 2010 | dodano: 18.07.2010

Dziś wybrałem się z Danielastym na nocną przejażdzkę, początkowo chcieliśmy się pokręcić tylko po Fordonie bo pogodynka na Onecie mówiła, że będzie padać. Zaproponowałem jednak Jarużyn bo to blisko i w razie czego będzie można szybko wrócić. Po dojechaniu do Jarużyna padło na Strzelce Górne i zjazd o nachyleniu 10%. Gdy tam dojechaliśmy, kolega pobił tam swój rekord prędkości, uzyskał 70km/h, ja podobnie. Następnie pojechaliśmy do Trzęsacza i znów na Strzelce Górne przez Gądecz. Postanowiłem, że nie będe gorszy i tym razem i ja pocisnę na maxa. Jako, że kilka dni temu wymieniłem napęd z 8rz na 9rz miałem ku temu wysokie szanse. Na zjeździe aby wyrobić się na zakręcie jechałem po przeciwnym pasie (pod prąd), cale szczęście, że nic nie jechało z przeciwka. W zakręcie jeszcze ostrożnie ale na ostatniej prostej pocisnełem ile się dało. Niestety nie mam podświetlanego licznika i dopiero na końcu zjazdu mogłem ujrzeć prędkośc, w miejscu gdzie już zwalniałem niestety. Mimo wszystko padł nowy rekord, ujrzałem całe 74km/h. Chyba przejadę się tam jeszcze za dnia, na bank da się wykręcić na tej górce 76 - 78kmh może nawet 80km/h. Temperatura w końcu idealna do jazdy.

Do Centrumrowerowe.pl

Niedziela, 18 lipca 2010 | dodano: 18.07.2010

Do Centrumrowerowe.pl z Danielem po nowe chwyty Dartmoora :) 10 metrów przed sklepem złapałem gumę, znów przednie koło.... Okazało się, że dętka przetarła się na poprzedniej łatce :P Chwyty rewelacyjne, bardzo wygodne ale strasznie długie, musiałem zrobić reorganizację na kierownicy :)